Lurching, hateful, bitter

mars 9, 2010

Så här säger fabrikanten om doften: ”A lurching, hateful, bitter scent. This is a gruesome blend of ghastly greens and blacks: vetiver, pine pitch, troll musk, black basil, clove smoke, and scorched cumin.”

Jag tänker typ att det är den ultimata doften för mig! Älskar spiskummin, doften av svett och curry som stiger upp från en panna man rostar kummin i är typ det bästa jag vet. Och vetiver i sin mörka, rotiga tappning är också en av mina favoriter. Basilika – JA! Särskilt thai- eller lakritsbasilika, som jag antar är vad de menar med ”black” basil. Mysk? Har inget emot det, även om jag, efter mina djurparfymäventyr och mitt tokstopp med Kouros kanske inte är ute efter ännu en doft som luktar djur. Och sen, för extra gotpotential kommer röken från kryddnejlikor. Det enda jag är lite tvekis till är tallkådan, men det luktar ju gott, och borde dessutom blanda sig väl med lakritsbasilika och vetiver.
Men jaha, så vad som verkar som min nya favoritparfym är alltså bitter, stapplande och hatisk. Hepp!

Vi får se om 14 dagar till en månad hur det fungerar, tror jag.

PS. Massiv kredd till den som kan gissa vilken parfym från vilket parfymhus det är jag skriver om!

2 svar to “Lurching, hateful, bitter”

  1. Annelie Says:

    Låter som nåt från BPAL?


Kommentera

